The aim of the subject is to convey practical knowledge in the field of categorization, etiology and symptoms of specific (developmental) learning disorders with a focus on the counseling activities of special educators, including the possibilities of their specific application within the framework of counseling activities for persons with specific (developmental) learning disorders. Required reading: BABTIE, P., EMERSON, J. Dítě s dyskalkulií ve škole. Přeložil Marie TĚTHALOVÁ. Praha: Portál, 2018, 149 s. ISBN 978-80-262-1304-8. HUTYROVÁ, M., ed. a RŮŽIČKOVÁ, V., ed. Koheze speciální pedagogiky v současnosti: IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny: sborník příspěvků z konference: XVII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami: IV. konference mladých vědeckých pracovníků: téma konference: koheze speciální pedagogiky v současnosti. 1. vydání. Olomouc: vydala a vytiskla Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. 300 stran. Sborníky. ISBN 978-80-244-5256-2. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020, 227 s. ISBN 978-80-244-5714-7. KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ, Z. A KOL. Specifické poruchy učení. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0600-0 KREJČOVÁ, L. Dyslexie: psychologické souvislosti. Vydání 1. Praha: Grada, 2019. 248 stran. Psyché. ISBN 978-80-247-3950-2. MATĚJČEK, Z. Dyslexie: specifické poruchy čtení (2. uprav. a rozšíř. vyd.). H&H, 2004. ISBN 8085467569 MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1173-2 MKN-10: mezinárodní statistická klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů: desátá revize: obsahová aktualizace k 1.1.2018. Praha: Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR, 2017-2018. 3 svazky. ISBN 978-80-7472-168-7. SLOVÁK, D., ed. et al. MKN-10: mezinárodní statistická klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů: desátá revize: obsahová aktualizace k 1.1.2018. Tabelární část. Praha: Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR, 2018. 877 stran. ISBN 978-80-7472-168-7. ŠVESTKOVÁ, O., PFEIFFER, J. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví: MKF: výukový materiál. První vydání. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 2009. 63 stran. VALENTA, M. a kol. Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Vydání 1. Praha: Grada, 2020. 218 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0621-9. VITÁSKOVÁ, K. a kol. Vybrané otázky logopedického výzkumu ve vývojovém náhledu: výzkum poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, řeči a orofaciálních funkcí v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. 195 stran. ISBN 978-80-244-5882-3. ZELINKOVÁ, O. Dyslexie v předškolním věku? 2. vyd. Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0194-6 ZELINKOVÁ, O. Dyspraxie: vývojová porucha pohybové koordinace [online]. [Zlín]: [Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně], [2018] [cit. 2022-09-10]. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. 263 s. ISBN 978-80-262-0875-4.
|