Course: Continuous practice - listening

» List of faculties » PDF » USS
Course title Continuous practice - listening
Course code USS/NPNX
Organizational form of instruction Exercise
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
The goal of this internship is to gain insight and practical experience with the course of education and counseling support for students with disabilities. The focus of practice will correspond to the chosen field of study in which the student specializes (MP, ZP, TP, SP, NKS, PAS, SPU). For practice, the student chooses a school independently established for pupils with a given type of disability, always with a school counseling office, ideally a school providing education at multiple levels (pre-school, primary, secondary), which includes SPC. In the course of the internship, the student gets to know the structure of the students, their SVP (according to the individual degrees provided to them by PO). They will become familiar with the course of their education, the specifics arising from their disadvantage: compensatory aids, methods and forms of work, with the training of specific skills, with the content of education and forms of classification assessment. Special emphasis will be placed on the counseling services that the school provides through ŠPP or SPC. In the event that the SPC will be part of the school, the student will focus on matching the equipment with respect to the focus and content of the counseling services provided. Required reading: JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5714-7. VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5715-4. ŽAMPACHOVÁ, Z., ČADILOVÁ, V. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5713-0. VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5712-3. ČADOVÁ, Eva. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5711-6. BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení a oslabení sluchového vnímání. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5710-9. JANKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5694-2.

Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Special education - counseling (NA23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Special education - counseling (NA24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter