| Název předmětu | Metody speciálněpedagogické intervence (S) |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/NPME |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studenti se seznámí se základními metodami speciálně pedagogické intervence, mezi které patří zejména poradenská intervence (včetně telefonické) a naučí se orientovat v problematice a výběru optimální pomoci při obligátních problémech, které negativně ovlivňují život člověka se speciálními potřebami. Získají také informace týkající se individuální a skupinové reedukace žáků se specifickými poruchami učení a chování, se základními poznatky týkající se poradenských konzultací s dospělou klientelou, s adolescenty i s dětmi. V rámci předmětu budou rovněž pojmenovány základní problematické oblasti intervenční práce a výuka bude zaměřena i na vytyčení hlavních rozdílů intervenční práce s ohledem na konkrétní typy zdravotního postižení či sociálního znevýhodnění v kontextu věku klienta. Studium bude rovněž zaměřeno na oblast poradenského vedení dospělých klientů či zákonných zástupců dětí s typickými problémy včetně nástinu terapeutické práce s těmito klienty. V rámci předmětu bude probrána i otázka kariérového poradenství.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|