Studenti se detailně seznámí se základními formami speciálně pedagogické intervence ve vztahu ke konkrétní problematice vyšetřovaného a k jeho věku. Získají validní informace a přehled o optimálních formách využitelných v rámci speciálně pedagogické intervence v kontextu diagnostických údajů. Proberou základní aspekty poradenského rozhovoru, seznámí se s nejběžnějšími strategiemi provázení klienta a rovněž s nejběžnějšími chybami, kterých se poradce může dopouštět. Naučí se vytvořit strukturu anamnestického i instruktážního rozhovoru s klientem či s jeho rodiči. Získají základní poznatky týkající se individuální i skupinové práce s klienty. V rámci předmětu budou probrány způsoby uspořádání celého intervenčního procesu a jeho složek (metod práce) a jejich vzájemných vazeb v čase (dynamická) a v prostoru (statická). Studenti získají přehled o vnitřní struktuře tohoto systému a o funkční propojenosti jeho jednotlivých elementů, mezi které patří: Zajištění dlouhodobé i krátkodobé individuální práce s žákem, (edukace, reedukace, kompenzace, stimulace?), participace na vytvoření individuálně vzdělávacího plánu, způsob průběžného hodnocení navržených opatření, možnosti úpravy školního nebo domácího prostředí?.
|