Lecturer(s)
|
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the course is to introduce students into the basics of adult education of persons with hearing impairements.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to introduce students into the basics of adult education of persons with hearing impairements.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the begining of the semster.
|
Recommended literature
|
-
HRUBÝ, J. (1999). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I.. Praha: FRPSP.
-
KRAHULCOVÁ, B. (2002). Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
LANGER, J., SOURALOVÁ, E. (2006). Surdopedie - Andragogika. Olomouc: Unuverzita Palackého.
-
POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
|