| Název předmětu | Metody psychoterapie 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/MPT1 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět Metody psychoterapie 1 si klade za cíl seznámit studenty s moderními přístupy a metodami v rámci jednotlivých psychoterapeutických škol. Tyto přístupy vycházejí především z metod hlubinné, humanisticky orientované, kognitivně-behabiorální a systemicky orientované psychoterapie. Základním principem bude holistické pojetí přístupu k jedinci. Předmět by měl seznámit se základní teorií a zprostředkovat studentům také praktickou zkušenost s aplikací daných metod a přístupů. Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: BECKOVÁ, S.J. (2018). Kognitivně behaviorální terapie: Základy a něco navíc. Praha: Triton KRATOCHVÍL, S. (2012). S. Základy psychoterapie. Praha: Portál. MULLER, O. a kol. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada. PROCHASKA, J. O., & NORCROSS, J. C. (2001). Psychoterapeutické systémy: průřez teoriemi. Grada Publishing. ŠIFFELOVÁ, D. (2010). Rogersovská psychoterapie pro 21. století. Praha: Grada VYBÍRAL, Z., ROUBAL, J. (2010). Současná psychoterapie. Praha: Portál. VYMĚTAL, J.a kol. (2004). Obecná psychoterapie. Praha: Grada
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |