|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: - Zaměstnávání osob s mentálním postižením či jiným duševním postižením - Kazuistika v psychopedii - Základy psychopedické diagnostiky - Sexualita osob s mentálním postižením - Deinstitucionalizace péče o osoby s MP - Osobní asistence osob s MP
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je vybavit studenty poznatky ze širší enkulturace dospělých osob s mentálním či jiným duševním postižením. Témata: - Zaměstnávání osob s mentálním postižením či jiným duševním postižením - Kazuistika v psychopedii - Základy psychopedické diagnostiky - Sexualita osob s mentálním postižením - Deinstitucionalizace péče o osoby s MP - Osobní asistence osob s MP Povinná literatura: BERNOLDOVÁ, Jana, Iva STRNADOVÁ a Zdeňka ADAMČÍKOVÁ. Ženy s mentálním postižením v roli matek. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, Pedagogická fakulta, 2019, 117 s. ISBN 978-80-246-4329-8. ŠTĚRBOVÁ, Dana a Miluše RAŠKOVÁ. Specifika komunikace ve vztahu k sexualitě I: pomáhající profese ve vztahu k sexualitě, včetně osob s mentálním postižením. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 158 s. Monografie. ISBN 978-80-244-5025-4. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení. 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018, 387 s. Psyché. ISBN 978-80-271-0378-2. VALENTA, Milan. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta, 2013, 495 s. ISBN 978-80-7320-187-6. VENGLÁŘOVÁ, Martina a Petr EISNER. Sexualita osob s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál, 2013, 207 s. ISBN 978-80-262-0373-5.
Po absolvování předmět se bude student orientovat v problematice edukačních, terapeutických a jiných přístupů ke klientům s mentálním nebo jiným duševním postižením.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Anamnestická metoda, Seminární práce, Závěrečný projekt
Podmínkou min. 80 % aktivní účast ve cvičení, plnění individuálně zadaných úkolů. Ověření znalostí písemným testem.
|
|
Doporučená literatura
|
|