Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Students are introduced to IT tools improving educational communication, management, control and regulation of the teaching and learning processes
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration
|
Learning outcomes
|
Students are introduced to IT tools improving educational communication, management, control and regulation of the teaching and learning processes
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by teacher at the beginning of the semester
|
Recommended literature
|
-
BAREŠOVÁ, J.; HRUBÝ, J. (1999). Didaktické a technické pomůcky pro sluchově postižené v MŠ a ZŠ. Praha.
-
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. (1995). Technické prostředky ve výuce. Olomouc: VUP.
-
LANGER, J.; MICHALÍK, J.; HANÁKOVÁ, A.; KANTOR, J.; RŮŽIČKOVÁ, V. (2013). Technické pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Olomouc.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
RUZICKA, E. (2007). Technologie vzdělávání.. Olomouc.
-
VOBOŘIL, D.; KVĚTON, P.; JELÍNEK, M. (2008). Experimentální přístrojová technika v raných psychologických laboratořích. Brno.
|