Course: Specialization in surdopaedia 1

» List of faculties » PDF » USS
Course title Specialization in surdopaedia 1
Course code USS/LSP1
Organizational form of instruction Lecture + Exercise
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Demonstration
Learning outcomes
The goal of discipline is an approach to special educational disciplines surdopedie, which is a prerequisite for the application of the foundations and theoretical basis for working with a speech therapist with individuals with hearing disabilities.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Written exam

Fulfilment of subject requirements as stipulated by teacher at the beginning of the semester
Recommended literature
  • BARVÍKOVÁ, J., GAITZSCHOVÁ, H., HERTLOVÁ, A. (2009). Kochleární implantáty: rady a zkušenosti.. Praha.
  • DOUŠOVÁ, V., KRATOCHVÍLOVÁ, K., MOTEJZÍKOVÁ, J. (2014). Být neslyšící nemusí být problém - Jak postupovat při výchově dětí se sluchovým postižením. Praha.
  • SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika - český jazyk x český znakový jazyk.. Praha: ČKTZJ.
  • SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika ? český jazyk x český znakový jazyk. Praha.
  • SOURALOVÁ, E. HORÁKOVÁ, R. (2008). Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka.
  • ZÁHUMENSKÁ, J., DINGOVÁ, N., HORÁKOVÁ, R. (2008). Specifika tlumočení ve vzdělávání. Praha: ČKTZJ.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester