| Název předmětu | Specifické intervenční techniky pro logopedy |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LSIK |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu Specifické intervenční techniky pro logopedy je prohloubit didaktické, intervenční a terapeutické schopnosti a dovednosti v kontextu moderních trendů a přístupů využívaných u osob s omezením hybnosti. Výuka předmětu zahrnuje teoretický výklad, praktický nácvik, diskuzi i rozbor případových studií. Studenti budou navíc v teoretické rovině seznámeni s metodami a technikami, jež sami nemohou erudovaně aplikovat bez dalšího (doplňujícího) vzdělání formou kurzů, výcviků nebo navazujícího studia. Výukové teze: - Procesy speciálněpedagogické intervence u žáků s omezením hybnosti a metody a postupy využívané v rámci těchto procesů (procesy adaptační, interakční, komunikační, sebeobslužné, osobnostního rozvoje a další). - Moderní přístupy v diagnostice a intervenci (dynamická diagnostika a její ukázky, teorie zprostředkovaného učení, teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti, FIE a další intervenční programy). - Přístupy klinické lingvistiky v problematice anartrie, terapie psaného jazyka a rozvoji komunikace. - Fyzioterapeutické a ergoterapeutické přístupy (význam fyzioterapie a ergoterapie, metody, kompenzační pomůcky, nácvik polohování a přesunů osob s těžkým tělesným postižením, aplikace kompenzačních a adaptačních strategií). - Využití kreativních přístupů a prvků psychoterapie v rehabilitaci pro behaviorální modifikaci, rozvoj funkční schopnosti, nácvik aktivit, podporu interakce a vztahového procesu. - Stimulační metody - nácvik prvků z Bazální stimulace, Míčkové facilitace, Dotykové terapie, Snoezelenu, Melodicko-intonační terapie atd.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |