| Název předmětu | Logopedické praktikum 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LLG3 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsahem daného předmětu je získat praktické základy diagnostiky a intervence směřované na problematiku afázie, dysartrie a osob se symptomatickými poruchami řeči jako je Downův syndrom, intelektové poruchy, sluchové postižení, zrakové postižení a osoby s ADD, ADHD.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat praktické dovednosti vztahující se k probrané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedických stáží v zimním a letním semestru 3. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů ve výuce s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie. Výukové teze: - Afázie - praktické osvojení základní metodiky diagnostiky a intervence afázie pomocí dostupných testových metod v kontextu práce logopeda. - Afázie - praktické osvojení základní metodiky intervence afázie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Dysartrie - praktické osvojení základní metodiky diagnostiky dysartrie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Dysartrie - praktické osvojení základní metodiky intervence dysartrie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním sluchovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním sluchovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním zrakovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním zrakovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním mentálním postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním mentálním postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním somatickým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním somatickým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky a intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním kombinovaným postižením a s kombinovanými vadami řeči. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primární poruchou autistického spektra. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primární poruchou autistického spektra. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním neurologickým postižením a s primární psychiatrickou diagnózou. - Praktický nácvik základní metodiky logopedické diagnostiky intervence u osob se syndromovými vadami s důrazem na Downův syndrom. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky a intervence u osob s ADD, ADHD, specifickými vývojovými poruchami školních dovedností a s poruchami chování.
Po absolvování daného předmětu se bude student orientovat v praktických základech diagnostiky a intervence u osob s afázií, dysartrií, osob se symptomatickými poruchami řeči jako je Downův syndrom, intelektové poruchy, sluchové postižení, zrakové postižení a osoby s ADD, ADHD. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Podmínkou splnění semináře je aktivní účast na praktických cvičeních. Aktivita v hodinách + písemné sestavení terapeutického plánu pro pacienta na základě společně provedené diagnostiky v hodině. Podmínkou splnění kolokvia je úspěšné absolvování kolokvia - aktivní rozprava nad probranými tématy |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |