Předmět: Logopedické praktikum 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Logopedické praktikum 3
Kód předmětu USS/LLG3
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
  • Křížkovská Petra, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem daného předmětu je získat praktické základy diagnostiky a intervence směřované na problematiku afázie, dysartrie a osob se symptomatickými poruchami řeči jako je Downův syndrom, intelektové poruchy, sluchové postižení, zrakové postižení a osoby s ADD, ADHD.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat praktické dovednosti vztahující se k probrané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedických stáží v zimním a letním semestru 3. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů ve výuce s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie. Výukové teze: - Afázie - praktické osvojení základní metodiky diagnostiky a intervence afázie pomocí dostupných testových metod v kontextu práce logopeda. - Afázie - praktické osvojení základní metodiky intervence afázie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Dysartrie - praktické osvojení základní metodiky diagnostiky dysartrie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Dysartrie - praktické osvojení základní metodiky intervence dysartrie ve vztahu k logopedické intervenci v kontextu práce logopeda. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním sluchovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním sluchovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním zrakovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním zrakovým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním mentálním postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním mentálním postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním somatickým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním somatickým postižením. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky a intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním kombinovaným postižením a s kombinovanými vadami řeči. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primární poruchou autistického spektra. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické intervence u osob se symptomatickými poruchami řeči s primární poruchou autistického spektra. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky u osob se symptomatickými poruchami řeči s primárním neurologickým postižením a s primární psychiatrickou diagnózou. - Praktický nácvik základní metodiky logopedické diagnostiky intervence u osob se syndromovými vadami s důrazem na Downův syndrom. - Praktický nácvik specifické metodiky logopedické diagnostiky a intervence u osob s ADD, ADHD, specifickými vývojovými poruchami školních dovedností a s poruchami chování.
Po absolvování daného předmětu se bude student orientovat v praktických základech diagnostiky a intervence u osob s afázií, dysartrií, osob se symptomatickými poruchami řeči jako je Downův syndrom, intelektové poruchy, sluchové postižení, zrakové postižení a osoby s ADD, ADHD.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Podmínkou splnění semináře je aktivní účast na praktických cvičeních. Aktivita v hodinách + písemné sestavení terapeutického plánu pro pacienta na základě společně provedené diagnostiky v hodině. Podmínkou splnění kolokvia je úspěšné absolvování kolokvia - aktivní rozprava nad probranými tématy
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní