| Název předmětu | Trénink komunikačních a prezentačních dovedností |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LKDO |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah je tvořen oblastmi, zaměřenými na rozvoj komunikačních kompetencí speciálního pedagoga a logopeda.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Obsah je tvořen oblastmi, zaměřenými na rozvoj komunikačních kompetencí speciálního pedagoga a logopeda v poradenských službách a jeho rozvoje v oblastech budování personálně sociálních vlastností a dovedností zaměřených na schopnosti prezentovat se a obhájit fakta, myšlenky, postoje včetně schopnosti vést odbornou argumentaci. Učí studenty připravit se na situace spojené s různými odbornými veřejnými vystoupeními. Jedná se o teoreticko-dovednostní předmět, ve kterém se prostřednictvím řešení praktických situací student snaží využívat možné postupy a komunikační strategie vedoucí k promyšlenému a záměrnému postupu jednání a konstruktivně vedenému dialogu s klientem, rodinným příslušníkem, jiným odborníkem či veřejností. Výukové teze: - sociálněkomunikační dovednosti - profesionální chování poradenského pracovníka - soulad obsahu a formy sdělení ve světle profesionality a empatie - komunikační výbava profesionála - poradenského pracovníka - záměrné využívání nonverbální komunikace při jednání - sebekontrola při jednání, sebeevaluace jednání - dovednost prezentovat jinými technikami než orální komunikací
Po absolvování kurzu budu sutdent: - znát základní cíle a smysl komunikace; - rozumět významu dobré a efektivní komunikace; - být schopen prezentovat své názory před ostatními; - znát a identifikovat možné překážky v komunikaci; - rozumět klíčovým faktorům dobré prezentace; - být schopen vhodně a efektivně zaujmout publikum; - být schopen prakticky aplikovat tzv. pravidlo pěti prstů - vědět, jak vytvořit dobrou prezentaci a čemu se vyvarovat; - identifikovat své silné a slabé stránky ve vztahu k danému tématu - být schopen sebereflexe na základě vlastních aktivit. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
- Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. - Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |