Course: Special Education of Blind and Visually Impaired Persons 2

» List of faculties » PDF » USS
Course title Special Education of Blind and Visually Impaired Persons 2
Course code USS/KVTY2
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
Course content
The course is focused on acquiring knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on issues of education, and related aspects. Content course builds on the USS/KVTY1.

Learning activities and teaching methods
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
The course is focused on acquiring knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on issues of education, and related aspects. Content course builds on the USS/KVTY1.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Written exam, Seminar Work

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
Recommended literature
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • NIELSENOVÁ, I. (1998). Učení zrakově postižených dětí v raném věku.. Praha: ISV.
  • SMÝKAL, J. (1986). Výchova nevidomého dítěte předškolního věku. Praha: ÜV SI v ČSR.
  • Smýkal, J. (1986). Vznik a vývoj písma pro nevidomé.. Praha.
  • URBÁNKOVÁ, M. a kol. (1985). Reedukace zrakového vnímání tupozrakých a šilhavých dětí předškolního věku.. Brno: KPÚ.
  • Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester