Lecturer(s)
|
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The course is focused on acquiring knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on issues of education, and related aspects. Content course builds on the USS/KVTY1.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The course is focused on acquiring knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on issues of education, and related aspects. Content course builds on the USS/KVTY1.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam, Seminar Work
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
NIELSENOVÁ, I. (1998). Učení zrakově postižených dětí v raném věku.. Praha: ISV.
-
SMÝKAL, J. (1986). Výchova nevidomého dítěte předškolního věku. Praha: ÜV SI v ČSR.
-
Smýkal, J. (1986). Vznik a vývoj písma pro nevidomé.. Praha.
-
URBÁNKOVÁ, M. a kol. (1985). Reedukace zrakového vnímání tupozrakých a šilhavých dětí předškolního věku.. Brno: KPÚ.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|