Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Broad the knowledge in the special education. Introduction into the Special Education of Persons with Physical Disability . Work counselling. Barriers. Social rehabilitation of the physically disabled, ill or healthily impaired from the international perspective. Using technical aids.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
Broad the knowledge in the special education. Introduction into the Special Education of Persons with Physical Disability . Work counselling. Barriers. Social rehabilitation of the physically disabled, ill or healthily impaired from the international perspective. Using technical aids.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
FISCHER, J., ŠKODA, J. (2008). Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a ociálním znevýhodněním. Praha: Triton.
-
KÁBELE, F., KOLLÁROVÁ, E., KRACÍK, J., KOČÍ, J. (1992). Somatopedie. Praha : Karlova Univerzita.
-
KÁBELE, F. (1988). Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s DMO. Praha: SPN.
-
RENOTIÉROVÁ, M. (2003). Somatopedické minimum.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
STRASSMEIER, W. (1996). 260 cvičení pro děti raného věku. Soubor cvičení pro děti s nerovnoměrným vývojem a děti handicapované. Praha: Portál.
|