Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - practice of articulation of the vowels and consonants.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - practice of articulation of the vowels and consonants.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam, Student performance
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
POTMĚŠIL, M. (2003). Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Potměšil, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených.
-
POTMĚŠIL, M. (2005). Všeobecný slovník českého znakového jazyka. Praha Fortuna.
-
SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.
|