Lecturer(s)
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The course is focused on acquiring knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with an emphasis on the educational process and related aspects. Content course builds on the USS/KSTY2.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Projection (static, dynamic)
|
Learning outcomes
|
The course is focused on acquiring knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with an emphasis on the educational process and related aspects. Content course builds on the USS/KSTY2.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam, Seminar Work
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semestr.
|
Recommended literature
|
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Mimoškolní aktivity a speciálněpedagogické působení na osoby se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
RŮŽIČKOVÁ, V. (2006). Integrace zrakově postiženého žáka do základní školy.. Olomouc: VUP.
-
Smýkal, J. Pohled do dějin slepeckého písma.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených.. Praha : Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|