Lecturer(s)
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on the education of early and preschool age.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Projection (static, dynamic)
|
Learning outcomes
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on the education of early and preschool age.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam, Seminar Work
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semestr.
|
Recommended literature
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Ludíková, L. (1989). Tyflopedie II. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ludíková, L. (1988). Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
|