Course: Special Education of Persons with Hearing Impairment 3

» List of faculties » PDF » USS
Course title Special Education of Persons with Hearing Impairment 3
Course code USS/KSSU3
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - sign language.

Learning activities and teaching methods
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - sign language.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Written exam

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semestr.
Recommended literature
  • DOUŠOVÁ, V., KRATOCHVÍLOVÁ, K., MOTEJZÍKOVÁ, J. (2014). Být neslyšící nemusí být problém - Jak postupovat při výchově dětí se sluchovým postižením:. Praha.
  • HRICOVÁ, L. (2011). Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu. Brno.
  • KOMORNÁ, M. (2008). Psaná čeština českých neslyšících ? čeština jako cizí jazyk. Praha.
  • KOMORNÁ, M. (2008). Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce.. Praha.
  • KRAHULCOVÁ, B. (2002). Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum.
  • Potměšil, M. (2012). Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • POTMĚŠIL, M. (2007). Projektování v surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika ? český jazyk x český znakový jazyk. Praha.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester