Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - sign language.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments - sign language.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semestr.
|
Recommended literature
|
-
DOUŠOVÁ, V., KRATOCHVÍLOVÁ, K., MOTEJZÍKOVÁ, J. (2014). Být neslyšící nemusí být problém - Jak postupovat při výchově dětí se sluchovým postižením:. Praha.
-
HRICOVÁ, L. (2011). Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu. Brno.
-
KOMORNÁ, M. (2008). Psaná čeština českých neslyšících ? čeština jako cizí jazyk. Praha.
-
KOMORNÁ, M. (2008). Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce.. Praha.
-
KRAHULCOVÁ, B. (2002). Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum.
-
Potměšil, M. (2012). Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
POTMĚŠIL, M. (2007). Projektování v surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika ? český jazyk x český znakový jazyk. Praha.
|