| Název předmětu | Etopedie 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KSED3 |
| Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu Etopedie 3 bude seznámení studentů s principy hodnocení a diagnostiky u osob s psychosociálním ohrožením a narušením. Zaměříme se na možnosti nejenom tradiční diagnostiky, tedy statické postupy, ale také na dynamické přístupy, které charakterizují potenciál jedince, zahrnují nejenom samotný diagnostický proces, ale v jeho rámci i intervenci a výstupem je obraz kognitivních, emocionálních, sociálních dispozic jedince, který obsahuje i popis jeho schopnosti učení. Budeme akcentovat diferenciálně diagnostické přístupy k problematice projevů rizikového, problémového chování a poruch chování nebo ADHD. Tematické okruhy: - Hodnocení a diagnostika projevů rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (v kontextu školy, školských poradenských zařízení atd.), možnosti statických přístupů. - Dynamický přístup při hodnocení a diagnostice dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. - Principy dynamické diagnostiky. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v podmínkách školského poradenského pracoviště. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v kontextu preventivně výchovné péče. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování v kontextu zařízení pro výkon institucionální výchovy, práce s rodinným systémem - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - psychická deprivace, základní psychické potřeby, resilience. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - syndrom CAN - týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - emoční poruchy, např. separační úzkost, školní fobie, specifika dítěte s emoční poruchou v podmínkách školy a školského zařízení. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dítěte - disharmonický vývoj osobnosti a psychotický vývoj v dětském věku - specifika práce v podmínkách školy a školského zařízení. - Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu sociálně právní ochrany a zdravotnického zařízení, potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů Intervenční programy pro rozvoj kognitivních funkcí, emocí a sociálních vztahů.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |