Předmět: Diagnostika a poradenství u žáků se specifickými poruchami chování

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Diagnostika a poradenství u žáků se specifickými poruchami chování
Kód předmětu USS/KNDPE
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vávra Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Principy speciálně pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami chování Dynamická diagnostika žáků se specifickými poruchami chování Principy poradenství žáků se specifickými poruchami chování Metodika práce s kontraktem s rodiči žáků se specifickými poruchami chování Úspěšné techniky u žáků se specifickými poruchami chování Principy kognitivně behaviorální terapie v praxi speciálního pedagoga Povinná literatura: PÖTHE, P. Emoční poruchy v dětství a dospívání. 3., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2020. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-1038-4. JUCOVIČOVÁ, D. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4. MICHALOVÁ, Z., PEŠATOVÁ, I.. Specifické poruchy učení a chování v inkluzivním prostředí základní školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. ISBN 978-80-7372-815-1. RE, A. M. a A. CAPODIECI. Understanding ADHD: a guide to symptoms, management and treatment. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. Understanding atypical development. ISBN 978-0-367-19324-9. VRBOVÁ, R., FELCMANOVÁ, L. Metodika kariérového poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností a žáky se specifickými poruchami učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6112-0. Doporučená literatura: ERNSTEN, H. ADHD u dospělého pacienta. Praha: Maxdorf, [2020]. ISBN 978-80-7345-669-6. HISCOCK, H., SCIBERRAS, E., ed. Sleep and ADHD: an evidence-based guide to assessment and treatment. [London]: Academic Press, an imprint of Elsevier, [2019]. ISBN 978-0-12-814180-9.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní