| Název předmětu | Diagnostika a poradenství u žáků se specifickými poruchami chování |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KNDPE |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Principy speciálně pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami chování Dynamická diagnostika žáků se specifickými poruchami chování Principy poradenství žáků se specifickými poruchami chování Metodika práce s kontraktem s rodiči žáků se specifickými poruchami chování Úspěšné techniky u žáků se specifickými poruchami chování Principy kognitivně behaviorální terapie v praxi speciálního pedagoga Povinná literatura: PÖTHE, P. Emoční poruchy v dětství a dospívání. 3., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2020. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-1038-4. JUCOVIČOVÁ, D. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4. MICHALOVÁ, Z., PEŠATOVÁ, I.. Specifické poruchy učení a chování v inkluzivním prostředí základní školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. ISBN 978-80-7372-815-1. RE, A. M. a A. CAPODIECI. Understanding ADHD: a guide to symptoms, management and treatment. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. Understanding atypical development. ISBN 978-0-367-19324-9. VRBOVÁ, R., FELCMANOVÁ, L. Metodika kariérového poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností a žáky se specifickými poruchami učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6112-0. Doporučená literatura: ERNSTEN, H. ADHD u dospělého pacienta. Praha: Maxdorf, [2020]. ISBN 978-80-7345-669-6. HISCOCK, H., SCIBERRAS, E., ed. Sleep and ADHD: an evidence-based guide to assessment and treatment. [London]: Academic Press, an imprint of Elsevier, [2019]. ISBN 978-0-12-814180-9.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |