The aim of the subject is to provide practical knowledge in the field of diagnosis of autism spectrum disorders (ASD) with a focus on the counseling activities of special educators, including the possibilities of their concrete application within the framework of diagnostic counseling activities for persons with ASD. Required reading: ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra. 4. vydání. [Praha] : Pasparta, 2015. ISBN 978-80-905993-6-9 ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., ŽAMPACHOVÁ, Z. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Část II., (Diagnostické domény pro žáky s poruchami autistického spektra). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 117 s. Ostatní. ISBN 978-80-244-3054-6. HOSÁK, L. a kol. Psychiatrie a pedopsychiatrie. Druhé vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. 647 stran. ISBN 978-80-246-5088-3. JOHNSON, E. O.. ABA pro děti s autismem: otázky a odpovědi. Vydání první. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1628-5. KEARNEY, A., J. Jak porozumět aplikované behaviorální analýze: úvod do ABA pro rodiče, učitele a další profesionály. Přeložil Veronika GLOGAROVÁ. V Praze: Pasparta, 2020, 142 s. ISBN 978-80-88290-48-3. PÖTHE, Petr. Emoční poruchy v dětství a dospívání. 2., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013. 164 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4585-5. ŘÍHOVÁ, A., VITÁSKOVÁ, K. Logopedická intervence u osob s poruchou autistického spektra: odborná publikace pro logopedy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Monografie. ISBN 978-80-244-2908-3. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9. VITÁSKOVÁ, K., ŠEBKOVÁ, L. Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra: (hodnocení pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra z pohledu logopeda). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 162 s. Monografie. ISBN 978-80-244-5214-2. VITÁSKOVÁ, K. Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4414-7. VITÁSKOVÁ, K. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2018. Monografie. ISBN 978-80-244-5466-5. VOLEMANOVÁ, M. Teoretické základy metody neuro-vývojové stimulace. 1. vydání. Statenice: INVTS s.r.o., 2021. 136 stran. ISBN 978-80-907369-4-8.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|