Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the course is to diagnose educating needs in persons with mental retardation in order to create individual studying plans.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to diagnose educating needs in persons with mental retardation in order to create individual studying plans.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Fulfilment of subjekt requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
KREJČÍŘOVÁ, O., MEDVECOVÁ, A., OPATŘILOVÁ, D., STUPKOVÁ, V., VOJTOVÁ, V.. (2005). Problematika zaměstnávání občanů. Praha: Rytmus.
-
Krejčířová, O. (2004). Profesní příprava a pracovní uplatnění osob s mentálním postižením. Ostrava, Montanex.
-
KREJČÍŘOVÁ, O. (2002). Projektování chráněných pracovišť a chráněných dílen pro uplatnění absolventů praktických škol.. Olomouc: VUP.
|