Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of care for children with visual impairment in early and preschool age.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Projection (static, dynamic)
|
Learning outcomes
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of care for children with visual impairment in early and preschool age.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
The conditions laid down by the lecturer at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Hamadová, P., Květoňová, L., Nováková, Z. (2007). Oftalmopedie. Brno : Paido.
-
Ludíková, L. (1990). Předškolní výchova zrakově postižených dětí. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Ludíková, L. (1988). Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
|