Předmět: Výzkum v muzikoterapii

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Výzkum v muzikoterapii
Kód předmětu USS/KCVYZ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Záměrem tohoto předmětu je umožnit studentům porozumět lépe významu, který má výzkum v kontextu vývoje celé disciplíny, ukázat příklady současného muzikoterapeutického výzkumu na mezinárodně publikovaných studiích a projektech významného společenského dopadu a motivovat studenty k dalšímu pokračování své odborné přípravy formou doktorských studijních programů.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Předmět navazuje na dosavadní znalosti studentů o problematice výzkumu a představuje jej v kontextu muzikoterapie založené na důkazech. Záměrem tohoto předmětu je umožnit studentům porozumět lépe významu, který má výzkum v kontextu vývoje celé disciplíny, ukázat příklady současného muzikoterapeutického výzkumu na mezinárodně publikovaných studiích a projektech významného společenského dopadu a motivovat studenty k dalšímu pokračování své odborné přípravy formou doktorských studijních programů. Za tímto účelem bude vyučujícím v tomto předmětu prof. Susanne Metzner jakožto zástupce psychodynamické muzikoterapeutické školy a zároveň přední odborník v oblasti muzikoterapeutického výzkumu. Vzhledem ke svým mnohaletým zkušenostem s vedením studentských výzkumů v rámci doktorských programů dokáže mimo jiné připravit motivované studenty pro realizaci muzikoterapeuticky orientovaných výzkumů v rámci disertačních prací a nastínit také problémy při studiu doktorského studijního programu v oblasti muzikoterapie na zahraničních univerzitách.
Po absolvování předmětu budou studenti lépe rozumět významu, který má výzkum v kontextu vývoje celé disciplíny, ukázat příklady současného muzikoterapeutického výzkumu na mezinárodně publikovaných studiích a projektech významného společenského dopadu a motivovat studenty k dalšímu pokračování své odborné přípravy formou doktorských studijních programů
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemný test

Aktivní účast ve výuce. Úspěšně vykonaný test
Doporučená literatura
  • ABRAMS , B. (2010). Evidence based music therapy: An integral understanding. Journal of Music Therapy,. Journal of Music Therapy.
  • ALDRIDGE , D. (1996). Music therapy research and practice in medicine. From out of the silence.. London: Jessica Kingsley.
  • ALDRIDGE , D. (2003). Staying close to practice: Which evidence, for whom, by whom..
  • BEUTLER, L., MOLEIRO, C. & TALEBI, H. (2002). How practitioners can systematically use empirical evidence in treatment selection.. Journal of Clinical Psychology, 58(10), 1-14.
  • BRADT, J. (2012). Randomized controlled trials in music therapy: Guidelines for design and implementation. Journal of Music Therapy, 49(2), 120-149.
  • DILEO, Ch. (2009). A perspective on evidence-based practise. In HAAS, R. & BRANDES, V. (2009). Music that works. Contributions of biology, neuro-physiology, psychology, sociology, medicine and musicology.. Wien: Springer.
  • DRIEVER, M. (2002). Are evidence-based practice and best practice the same?. Western Journal of Nursing Research, 24(5), 591-597.
  • ROLVSJORD, R. GOLD, C. & STIGE, B. (2005). Research rigour and therapeutic flexibility: Rationale for a therapy manual developer for a randomised controlled trial.. Nordic Journal of Music Therapy, 14(1), 15-32.
  • SACKETT, D., ROSENBERG, W. & HAYNES, R. (1996). Evidence-based medicine: What it is and what it isn't?. British Medical Journal, 312, 71- 72.
  • WHEELER, B. & MURPHY, K. M. (2016). Music Therapy Research.. New York: Barcelona Publishers.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní