| Název předmětu | Výzkum v muzikoterapii |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KCVYZ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Záměrem tohoto předmětu je umožnit studentům porozumět lépe významu, který má výzkum v kontextu vývoje celé disciplíny, ukázat příklady současného muzikoterapeutického výzkumu na mezinárodně publikovaných studiích a projektech významného společenského dopadu a motivovat studenty k dalšímu pokračování své odborné přípravy formou doktorských studijních programů.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Předmět navazuje na dosavadní znalosti studentů o problematice výzkumu a představuje jej v kontextu muzikoterapie založené na důkazech. Záměrem tohoto předmětu je umožnit studentům porozumět lépe významu, který má výzkum v kontextu vývoje celé disciplíny, ukázat příklady současného muzikoterapeutického výzkumu na mezinárodně publikovaných studiích a projektech významného společenského dopadu a motivovat studenty k dalšímu pokračování své odborné přípravy formou doktorských studijních programů. Za tímto účelem bude vyučujícím v tomto předmětu prof. Susanne Metzner jakožto zástupce psychodynamické muzikoterapeutické školy a zároveň přední odborník v oblasti muzikoterapeutického výzkumu. Vzhledem ke svým mnohaletým zkušenostem s vedením studentských výzkumů v rámci doktorských programů dokáže mimo jiné připravit motivované studenty pro realizaci muzikoterapeuticky orientovaných výzkumů v rámci disertačních prací a nastínit také problémy při studiu doktorského studijního programu v oblasti muzikoterapie na zahraničních univerzitách.
Po absolvování předmětu budou studenti lépe rozumět významu, který má výzkum v kontextu vývoje celé disciplíny, ukázat příklady současného muzikoterapeutického výzkumu na mezinárodně publikovaných studiích a projektech významného společenského dopadu a motivovat studenty k dalšímu pokračování své odborné přípravy formou doktorských studijních programů |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemný test
Aktivní účast ve výuce. Úspěšně vykonaný test |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |