Předmět: Skupinový sebezkušenostní výcvik 3 / Group self-experience training 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Skupinový sebezkušenostní výcvik 3 / Group self-experience training 3
Kód předmětu USS/KCVY3
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gerlichová Markéta, PhDr. Ph.D.
  • Dijkstra Irene, Dr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Podstatou skupinového sebezkušenostního výcviku je vybavit studenty přímou zkušeností s terapeutickým procesem v roli jeho účastníků. Studenti v průběhu několika dnů budou prostřednictvím hudebních a verbálních dialogů a interakcí reflektovat průběh vlastního výcvikového procesu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Předmět Skupinový sebezkušenostní výcvik 3 navazuje na Skupinový sebezkušenostní výcvik 1 a 2 dále prohlubuje zkušenost studentů s vlastním výcvikovým (muzikoterapeutickým) procesem. Podstatou skupinového sebezkušenostního výcviku je i zde vybavit studenty přímou zkušeností s terapeutickým procesem v roli jeho účastníků. Protože způsob práce je málo strukturovaný a závislý na přínosu každého účastníka skupiny, nelze detailně nastínit obsah a strukturu průběhu této části sebezkušenostní přípravy. Povinností studentů je vést si v průběhu výcviku deník a učit se reflektovat sebe sama a vlastní procesy také mimo přímou výcvikovou zkušenost, která je neoddělitelně spjata s běžným životem. Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Po absolvování budou získají studenti přímou zkušenost s terapeutickým procesem v roli jeho účastníků
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

Vést si v průběhu výuky deník, další bude upřesněno s vyučujícím
Doporučená literatura
  • Aldridge, D., & Wheeler, B. L. (Eds.). (2025). Music therapy supervision. Jessica Kingsley Publishers.
  • Bruscia, K.; Grocke, M. R. (2013). Self-Experiences in Music Therapy Education, Training, and Supervision.. Barcelona Publishers.
  • Havrdová, Z., Hajný, M., & kol. (2008). Praktická supervize. Galén.
  • Hawkins, P., & Shohet, R. (2012). Supervize v pomáhajících profesích. Portál.
  • Odell-Miller, H., & Richards, E. (Eds.). (2023). Supervision of music therapy: A theoretical and practical handbook.. Routledge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní