|
Vyučující
|
-
Gerlichová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Dijkstra Irene, Dr.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Podstatou skupinového sebezkušenostního výcviku je vybavit studenty přímou zkušeností s terapeutickým procesem v roli jeho účastníků. Studenti v průběhu několika dnů budou prostřednictvím hudebních a verbálních dialogů a interakcí reflektovat průběh vlastního výcvikového procesu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Skupinový sebezkušenostní výcvik 2 navazuje na Skupinový sebezkušenostní výcvik 1 a dále prohlubuje zkušenost studentů s vlastním výcvikovým (muzikoterapeutickým) procesem. Podstatou skupinového sebezkušenostního výcviku je i zde vybavit studenty přímou zkušeností s terapeutickým procesem v roli jeho účastníků. Důraz v této úvodní fázi vývoje výcvikové skupiny bude na prohlubování interakcí, sdílených obsahů, postupnou regresi skupiny a kontakt s hlubšími nevědomými tématy, které ovlivňují vývoj na bázi nevědomého matrixu skupiny. Protože způsob práce je málo strukturovaný a závislý na přínosu každého účastníka skupiny, nelze detailně nastínit obsah a strukturu průběhu této části sebezkušenostní přípravy. Povinností studentů je vést si v průběhu výcviku deník a učit se reflektovat sebe sama a vlastní procesy také mimo přímou výcvikovou zkušenost, která je neoddělitelně spjata s běžným životem. Tento předmět (obdobně i v dalších semestrech) bude realizován výcvikovým lektorem splňujícím nároky pro vedení psychoterapeutických výcviků s požadavkem absence jiného výukového vztahu, který je spojen se zkoušením či jiným typem evaluace studentů. Předmět je vyučován v anglickém jazyce. Literatura: Bruscia, K.; Grocke, M. R. (2013). Self-Experiences in Music Therapy Education, Training, and Supervision. Barcelona Publishers. Havrdová, Z., Hajný, M., & kol. (2008). Praktická supervize. Galén. Odell-Miller, H., & Richards, E. (Eds.). (2023). Supervision of music therapy: A theoretical and practical handbook. Routledge. Hawkins, P., & Shohet, R. (2012). Supervize v pomáhajících profesích (P. Goldmann, Trans.). Portál. Aldridge, D., & Wheeler, B. L. (Eds.). (2025). Music therapy supervision. Jessica Kingsley Publishers.
Po absolvování budou získají studenti přímou zkušenost s terapeutickým procesem v roli jeho účastníků
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Vést si v průběhu výuky deník, další bude upřesněno s vyučujícím
|
|
Doporučená literatura
|
-
Aldridge, D., & Wheeler, B. L. (Eds.). (2025). Music therapy supervision. Jessica Kingsley Publishers.
-
Bruscia, K.; Grocke, M. R. (2013). Self-Experiences in Music Therapy Education, Training, and Supervision.. Barcelona Publishers.
-
Havrdová, Z., Hajný, M., & kol. (2008). Praktická supervize. Galén.
-
Hawkins, P., & Shohet, R. (2012). Supervize v pomáhajících profesích. Portál.
-
Odell-Miller, H., & Richards, E. (Eds.). (2023). Supervision of music therapy: A theoretical and practical handbook.. Routledge.
|