|
Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Literatura jinde neuvedená: CHASE, K. M. (2004). Music therapy assessment for children with developmental disabilities: A survey study. Journal of Music Therapy, 41(1), 28-54. KANTOR, J. (2013). Muzikoterapie. In DOSEDLOVÁ, J. & KANTOR, J. Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 49-102. KANTOR, J. a kol. (2014). Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením ? výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a v terapiích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. KANTOR, J. (2016). Motor development through functional music therapy in children with cerebral palsy. In: Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. Rezekne: Augstskola,
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět představí problematiku mentálního postižení, tělesných a vícečetných postižení z hlediska etiologie, symptomatologie, možností klasifikace, diagnostiky a léčebné rehabilitace. Ve své praktické části se zaměří na výuku muzikoterapeutických intervencí u osob s těmito typy speciálních potřeb. Tato výuka zohlední specifika současné slovinské muzikoterapeutické školy a její zakladatelky Claudie Knoll. Zvláštní pozornost bude věnována muzikoterapeutické intervenci prostřednictvím skupinových aktivit, jejich struktuře a organizaci a výběru hudebního materiálu a hudebních nástrojů pro různé typy muzikoterapeutických aktivit a metod. Literatura: ADAMEK, M. S., & DARROW, A. A. (2010). Music in Special Education. Silver Spring: The American Music Therapy Association, Inc. BAXTER, H. T., BERGHOFER, J. A., MACEWAN, L., NELSON, J., PETERS, K., & ROBERTS, P. (2007). The Individualized Music Therapy Assessment Profile. London: Jessica Kingsley Publishers. DARROW, A. (Ed.). (2008). Introduction to Approaches in Music Therapy. Silver Spring: AMTA. DRLÍČKOVÁ, S., & KANTOR, J. (2015) Receptive music activities for students with multiple disabilities. INDTED 2015 Proceedings (s. 5375?5383). Barcelona: IATED Academy. GEIST, K., GEIST, E. A., & KUZNIK, K. (2012). The Patterns of Music: Young Children Learning Mathematics through Beat, Rhythm, and Melody. Young Children, 67(1), 74-79. GOLL, H. H. (1994). Special educational music therapy with persons who have severe/profound retardation. Frankfurt am Main: Peter Lang. GRANT, R. E. (1995). Music Therapy Assessment for Developmentally Disabled Clients. In T. WIGRAM, B. SAPERSTON & R. WEST (Eds.), The Art and Science of Music Therapy: A Handbook (s. 273?287). London: Routledge. HAMMEL, A. M., & HOURIGAN, R. M. (2011). Teaching Music to Students with Special Needs. New York: Oxford University Press. CHASE, K. M. (2004). Music therapy assessment for children with developmental disabilities: A survey study. Journal of Music Therapy, 41(1), 28-54. KANTOR, J. (2013). Muzikoterapie. In DOSEDLOVÁ, J. & KANTOR, J. Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 49-102. KANTOR, J. a kol. (2014). Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením ? výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a v terapiích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. KANTOR, J. (2016). Motor development through functional music therapy in children with cerebral palsy. In: Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. Rezekne: Augstskola,
Základní vhled do problematiky mentálního postižení, tělesných a vícečetných postižení z hlediska etiologie, symptomatologie, možností klasifikace, diagnostiky a léčebné rehabilitace
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Písemný test
Aktivní účast na výuce, podrobnosti budou domluveny při zahájení výuky
|
|
Doporučená literatura
|
-
ADAMEK, M. S., & DARROW, A. A. (2010). Music in Special Education.. Silver Spring: The American Music Therapy Association, Inc.
-
BAXTER, H. T., BERGHOFER, J. A., MACEWAN, L., NELSON, J., PETERS, K., & ROBERTS, P. (2007). The Individualized Music Therapy Assessment Profile. London: Jessica Kingsley Publishers.
-
DARROW, A. (Ed.). (2011). Introduction to Approaches in Music Therapy.. Silver Spring: AMTA.
-
DRLÍČKOVÁ, S., & KANTOR, J. (2015). Receptive music activities for students with multiple disabilities. INDTED 2015 Proceedings (s. 5375?5383).. Barcelona: IATED Academy.
-
GEIST, K., GEIST, E. A., & KUZNIK, K. (2012). The Patterns of Music: Young Children Learning Mathematics through Beat, Rhythm, and Melody. Young Children, 67(1), 74-79..
-
GOLL, H. H. (1994). Special educational music therapy with persons who have severe/profound retardation. Frankfurt am Main: Peter Lang.
-
GRANT, R. E. (1995). Music Therapy Assessment for Developmentally Disabled Clients. In T. WIGRAM, B. SAPERSTON & R. WEST (Eds.), The Art and Science of Music Therapy: A Handbook (s. 273?287).. London: Routledge.
-
HAMMEL, A. M., & HOURIGAN, R. M. (2011). Teaching Music to Students with Special Needs.. New York: Oxford University Press.
-
CHASE, K. M. (2004). Music therapy assessment for children with developmental disabilities: A survey study.. Journal of Music Therapy, 41(1), 28-54.
|