Předmět: Individuální supervize 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Individuální supervize 3
Kód předmětu USS/KCSV3
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
tudenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět Individuální supervize 3 navazuje na Individuální supervizi 2 a je určen především studentům, u nichž potřeby terapeutické praxe vyžadují vysokou frekvenci supervize (např. supervize na denním základě). Jeho realizace je časově poměrně náročná, neboť vyžaduje po studentech předchozí přípravu, která může spočívat např. v konceptualizaci problému, případu klienta, sestříhání a příprava audio či video záznamů apod. Garant předmětu schvaluje supervizora, u kterého bude individuální supervize probíhat (nemusí se jednat o supervizora, u kterého probíhala Individuální supervize 1 a 2). Studenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami. Literatura: CHEEK, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To Treat Teacher Burnout. Journal of Mental Health Counselling, 25(3), 204-217. HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál. CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton. HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supervize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén. BALINT, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha: Grada. BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supervize (teorie a praxe). Praha: Portál.
individuální supervize, která je v některých terapeutických situacích optimálním způsobem odborné podpory muzikoterapeutů a umožňuje větší časovou flexibilitu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Studenti budou mít možnost započítat si takto realizovanou supervizi do své odborné přípravy, jak je běžné ve vzdělávacích programech v uměleckých terapiích.
Doporučená literatura
  • Balint, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha Grada Publishing.
  • BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supevize (teorie a praxe).. Praha: Portál.
  • CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
  • HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supevize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
  • HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
  • Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní