|
Vyučující
|
-
Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
tudenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Individuální supervize 2 navazuje na Individuální supervizi 1 a je určena především pro studenty, u nichž potřeby terapeutické praxe vyžadují dyadický vztah se supervizorem, časovou a organizační flexibilitu. Jeho realizace je časově poměrně náročná, neboť vyžaduje po studentech předchozí přípravu, která může spočívat např. v konceptualizaci problému, případu klienta, sestříhání a příprava audio či video záznamů apod. Garant předmětu schvaluje supervizora, u kterého bude individuální supervize probíhat (nemusí se jednat o supervizora, u kterého probíhala Individuální supervize 1). Studenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami. Literatura: CHEEK, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To Treat Teacher Burnout. Journal of Mental Health Counselling, 25(3), 204-217. HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál. CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton. HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supervize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén. BALINT, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha: Grada. BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supervize (teorie a praxe). Praha: Portál.
individuální supervize, která je v některých terapeutických situacích optimálním způsobem odborné podpory muzikoterapeutů a umožňuje větší časovou flexibilitu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti budou mít možnost započítat si takto realizovanou supervizi do své odborné přípravy, jak je běžné ve vzdělávacích programech v uměleckých terapiích.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Balint, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha Grada Publishing.
-
BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supevize (teorie a praxe).. Praha: Portál.
-
CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
-
HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supevize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
-
HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
-
Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.
|