Předmět: Skupinová supervize 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Skupinová supervize 2
Kód předmětu USS/KCSP2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Lipský Matěj, Mgr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Procházka Petr, MVDr.
Obsah předmětu
Obsahem je supervize vlastní práce studentů v průběhu praxe

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Předmět Skupinová supervize 2 navazuje na předmět Muzikoterapeutická praxe 2 a prohlubuje předešlou zkušenost studentů s klinickou supervizí. Supervize bude realizována v menších skupinách a bude supervidována vlastní práce studentů s použitím video/audiozáznamů z terapeutického procesu, který sami povednou, vlastních záznamů, reflexí, dokumentace a jakékoliv dalších produktů, které souvisejí s terapeutickým procesem. O průběhu vlastní supervize student vypracuje krátkou zprávu. Supervize bude realizována u supervizora se vzděláním v klinické supervizi dle norem Evropské asociace supervize, který nemá ke studentům přímý vztah v pozici zkoušejícího či zaměstnavatele.
Studenti absolvování získají vhled na vlastní práci
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

Požadavky na ukončení předmětu budou sděleny před nástupem na praxi
Doporučená literatura
  • Balint, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha Grada Publishing.
  • BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supevize (teorie a praxe).. Praha: Portál.
  • CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
  • HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supevize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
  • HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
  • Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní