|
Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Weber Jana, PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Gerlichová Markéta, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Etický kodex Evropské muzikoterapeutické asociace, viz http://www.emtc-eu.com/ethical-code/
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 4 předchází a následuje po předmětu Muzikoterapeutická praxe 4 a navazuje na předmět Skupinová supervize 4. Studenti by již v této fázi svého profesního zrání měli mít povědomí o vlastních přednostech i limitech, které mají vliv na jejich vlastní terapeutickou praxi. V tomto a následujících semestrech se prostřednictvím předmětu Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe budou učit s těmito vlastními schopnostmi a limity pracovat tak, aby byli stále adekvátněji připraveni na nároky vlastní muzikoterapeutické praxe. Před začátkem praxe bude diskutován výběr institucí, kde studenti praxi budou vykonávat, a prostřednictvím zkušeností ostatních studentů se budou snažit pojmenovávat specifika daného pracovního prostředí, nároky, které klada daná klinická populace, a požadavky, které jsou v tomto pracovním prostředí na muzikoterapeuta kladeny. Po absolvování praxe budou studenti společně s vyučujícím reflektovat své zkušenosti, snažit o transfer těchto zkušeností do své praxe, reflektovat své vlastní paralelní procesy, které v souvislosti s terapeutickým působením odžívají atd. Více než v úvodních semestrech tohoto předmětu bude kladen důraz na podpůrnou roli vyučujícího a schopnost doprovázení studentů.
Studenti si prohloubí znalosti o struktuře muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fázích terapie, o etických požadavcích pro výkon muzikoterapeutické profese, o klinické supervizi a dalších formách odborné podpory muzikoterapeutů
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
V rámci předmětu pomůže vyučující vybrat studentům vhodný typ zařízení pro praxi, seznámí je se specifiky dané instituce a objasní nároky, které budou na studenty v daném typu instituce kladeny. Po skončení praxe budou prostřednictvím reflexe praxí ve skupině sdíleny zkušenosti studentů.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Aldridge, D., Wheeler, B. Music Therapy Supervision. Barcelona Publishers. 2025.
-
Gerlichová, M. (2014). Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. Praha: Grada Publishing.
-
Hawkins, B., Goldmann, P. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.. Praha, Portál.
-
Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.
-
KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
|