|
Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Weber Jana, PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Gerlichová Markéta, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Etický kodex Evropské muzikoterapeutické asociace, viz http://www.emtc-eu.com/ethical-code/
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 3 předchází a následuje po předmětu Muzikoterapeutická praxe 3 a navazuje na předmět Skupinová supervize 3. Cílem předmětu je prohloubit znalosti o struktuře muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fází terapie, o etických požadavcích pro výkon muzikoterapeutické profese, o klinické supervizi a dalších formách odborné podpory. V rámci předmětu pomůže vyučující vybrat studentům vhodný typ zařízení pro praxi, seznámí je se specifiky dané instituce a objasní nároky, které budou na studenty v daném typu instituce kladeny. Po skončení praxe budou prostřednictvím reflexí ve skupině sdíleny zkušenosti studentů. Tyto reflexe směřují k prohloubení náhledu studentů na vlastní dovednosti, schopnosti i limity a možnosti dalšího profesního zrání.
Studenti si prohloubí znalosti o struktuře muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fázích terapie, o etických požadavcích pro výkon muzikoterapeutické profese, o klinické supervizi a dalších formách odborné podpory muzikoterapeutů
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
V rámci předmětu pomůže vyučující vybrat studentům vhodný typ zařízení pro praxi, seznámí je se specifiky dané instituce a objasní nároky, které budou na studenty v daném typu instituce kladeny. Po skončení praxe budou prostřednictvím reflexe praxí ve skupině sdíleny zkušenosti studentů.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Aldridge, D., Wheeler, B. Music Therapy Supervision. Barcelona Publishers. 2025.
-
Hawkins, B., Goldmann, P. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.. Praha, Portál.
-
Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.
-
KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
|