Předmět: Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 2
Kód předmětu USS/KCRX2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
  • Gerlichová Markéta, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Etický kodex Evropské muzikoterapeutické asociace, viz http://www.emtc-eu.com/ethical-code/

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Předmět Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 2 předchází a následuje po předmětu Muzikoterapeutická praxe 2 a navazuje na předmět Skupinová supervize 2. Cílem předmětu je prohloubit znalosti o struktuře muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fázích terapie, o etických požadavcích pro výkon muzikoterapeutické profese, o klinické supervizi a dalších formách odborné podpory muzikoterapeutů. V rámci předmětu pomůže vyučující vybrat studentům vhodný typ zařízení pro praxi, seznámí je se specifiky dané instituce a objasní nároky, které budou na studenty v daném typu instituce kladeny. Po skončení praxe budou prostřednictvím reflexí ve skupině sdíleny zkušenosti studentů. Tyto reflexe směřují k prohloubení náhledu studentů na vlastní dovednosti, schopnosti i limity a možnosti dalšího profesního zrání.
Studenti si prohloubí znalosti o struktuře muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fázích terapie, o etických požadavcích pro výkon muzikoterapeutické profese, o klinické supervizi a dalších formách odborné podpory muzikoterapeutů
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

Na základě absolvování praxe proběhne reflexe zkušeností studentů ve skupině.
Doporučená literatura
  • Aldridge, D., Wheeler, B. Music Therapy Supervision. Barcelona Publishers. 2025.
  • Hawkins, B., Goldmann, P. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.. Praha, Portál.
  • Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.
  • KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
  • Odell-Miller, H., & Richards, E. Supervision of Music Therapy: A theoretical and practical Handbook. Routledge. 2019.
  • Wheeler, B. Music Therapy Handbook. New York: Guiford Press. 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní