|
Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Coufalová, G., Medek, I., & Synek, J. (n.d.). Hudební nástroje jinak. Program Slyšet jinak, Univerzita Palackého v Olomouci. Kopecký, J., Synek, J., & Zouhar, V. (n.d.). Hudební hry jinak. Program Slyšet jinak, Univerzita Palackého v Olomouci.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Individuální výuka hry na nástroj/zpěvu 1 je určen především pro studenty, kteří pro úspěšnou realizaci své muzikoterapeutické praxe potřebují rozvíjet praktické hudební dovednosti. Garant předmětu schvaluje lektora, kterého si student volí sám, popř. může garant požadovat potvrzení o odbornosti lektora. Realizace předmětu je časově náročná, protože na jednotlivé hodiny výuky se musí studenti průběžně připravovat. Studenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami.
Rozvinutí hudebních kompetencí
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Studenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami.
|
|
Doporučená literatura
|
-
COUFALOVÁ, G., MEDEK, I. & SYNEK, J. (2013). Hudební nástroje jinak: netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů: [slyšet jinak].. Brno: JAMU.
-
HAREWOOD, M. & WATERMAN, F. (2008). Me and my piano - Part 1: very first lessons for the young pianist.. London: Faber Music.
-
Kurfürst, Pavel. (2002). Hudební nástroje. Praha.
-
Kurz, Vilém. Technické základy klavírní hry, Praha 1949.
-
Majtner, J. (1995). Hlasová výchova. Olomouc: VUP.
-
NABB, D. & BALCETIS, E. (2010). Access to music education: Nebraska band directors' experiences and attitudes regarding students with physical disabilities.. Journal of Research in Music Education, 57(4), 308-319.
-
PROBST, W. (1991). Instrumentalspiel mit Behinderten: ein Modellversuch und seine Folgen.. New York: Schott.
-
SUZUKI, S. (1983). Nurtured by love: the classical approach to talent education.. Princeton: Summy-Birchard.
-
Tichá, A. (2005). Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Praha: Portál.
-
VESELÝ, M. (2001). Škola hry na bicí nástroje.. Praha: Muzikus.
-
Wigram, T. Improvisation: Methods and Techniques for Music Therapy Clinicians, Educators and Students. Jessica Kingsley Publishers. 2004.
|