| Název předmětu | Muzikoterapeutická praxe 6 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KCMX6 |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Praxe vedená provázejícím muzikoterapeutem
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Výstupy z učení |
|
Předmět Muzikoterapeutická praxe 6 kontinuálně navazuje na získané zkušenosti z předchozí praxe a pomáhá studentovi dovršit vhled do rozmanitosti muzikoterapeutické praxe a prohloubit již nabyté dovednosti. Předmět bude realizován pod vedením zkušeného provádějícího muzikoterapeuta, který bude ve vztahu ke studentovi v pozici mentora. Praxe bude probíhat v zařízení rezortu školství, zdravotnictví, sociálních služeb, v neziskových organizacích či v rámci soukromé praxe. V posledním semestru se však předpokládá, že řada studentů bude tento předmět plnit formou vlastní privátní praxe pod supervizí (supervizi si student zajistí nad rámec supervize poskytované v rámci výuky). O tomto plnění praxe rozhoduje garant předmětu. Studenti si volí zaměření praxe a odpovídající instituci dle svého primárního zaměření a možností. Praxe probíhá formou náslechů, kdy student může působit v roli ko-terapeuta, a dále formou vlastních hodin terapeutické praxe ve spolupráci s provádějícím muzikoterapeutem. Organizační a obsahová náplň praxe bude přizpůsobena režimu a charakteristice instituce, ve které student praxi vykonává. Součástí je také seznámení s dokumentací klientů (pokud je k ní studentovi udělen přístup) a organizačními opatřeními daného zařízení. Student vede průběžně deník praxe a po jejím absolvování využívá získané zkušenosti pro další výuku (předměty Skupinová supervize 6, Příprava a reflexe praxí 6).
Studenti získají praktické dovednosti dle zaměření oragnizace ve které praxi konají |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Vykonání praxe v daném rozsahu, porfolio s reflexí praxe. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |