|
Vyučující
|
-
Weber Jana, PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Praxe vedená provázejícím muzikoterapeutem
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět Muzikoterapeutická praxe 5 kontinuálně navazuje na získané zkušenosti z předchozí praxe a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky a rozšířit a získat nové praktické dovednosti. Předmět bude realizován pod vedením zkušeného provádějícího muzikoterapeuta, který bude ve vztahu ke studentovi v pozici mentora. Praxe bude probíhat v zařízení rezortu školství, zdravotnictví, sociálních služeb, v neziskových organizacích či v rámci soukromé praxe. Alternativou je od 4. semestru také vlastní privátní praxe studentů, pokud si pro její realizaci zajistí supervizi (možnost denní supervize, nemusí však být využita v plném rozsahu) nad rámec supervize poskytované v rámci výuky. O tomto plnění praxe rozhoduje garant předmětu. Studenti si volí zaměření praxe a odpovídají instituci dle svého primárního zaměření a možností. Praxe probíhá formou náslechů, kdy student může působit v roli ko-terapeuta, a dále formou vlastních hodin terapeutické praxe ve spolupráci s provádějícím muzikoterapeutem. Organizační a obsahová náplň praxe bude přizpůsobena režimu a charakteristice instituce, ve které student praxi vykonává. Součástí je také seznámení s dokumentací klientů (pokud je k ní studentovi udělen přístup) a organizačními opatřeními daného zařízení. Student vede průběžně deník praxe a po jejím absolvování využívá získané zkušenosti pro další výuku (předměty Skupinová supervize 5-6, Příprava a reflexe praxí 5-6).
Studenti získají praktické dovednosti dle zaměření oragnizace ve které praxi konají
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Vykonání praxe v daném rozsahu, porfolio s reflexí praxe.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Aldridge, D., Wheeler, B. Music Therapy Supervision. Barcelona Publishers. 2025.
-
Bruscia, K. Case Studies in Music Therapy. Barcelona Publishers. 1991.
-
Bruscia, K. (2014). Defining Music Therapy. Barcelona Publishers.
-
Gerlichová, M. (2014). Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. Praha: Grada Publishing.
-
Hawkins, B., Goldmann, P. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.. Praha, Portál.
-
Kantor, J. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích.
-
KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
-
Wheeler, B. Music Therapy Handbook. New York: Guiford Press. 2015.
-
Wigram, T. Improvisation: Methods and Techniques for Music Therapy Clinicians, Educators and Students. Jessica Kingsley Publishers. 2004.
|