| Název předmětu | Muzikoterapeutická praxe 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KCMX2 |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Praxe vedená provázejících muzikoterapeutem
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Předmět Muzikoterapeutická praxe 2 kontinuálně navazuje na získané zkušenosti z předchozí praxe a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky, rozšířit a získat nové praktické dovednosti. Předmět bude realizován pod vedením zkušeného provádějícího muzikoterapeuta, který bude ve vztahu ke studentovi v pozici mentora. Praxe bude probíhat v zařízení rezortu školství, zdravotnictví, sociálních služeb, v neziskových organizacích či v rámci soukromé muzikoterapeutické praxe. Studenti si volí zaměření praxe a odpovídají instituci dle svého primárního zaměření (specializace z bakalářského studia) a dostupnosti. Praxe probíhá formou náslechů, kdy student může působit v roli ko-terapeuta, a dále formou vlastních hodin terapeutické praxe ve spolupráci s provádějícím muzikoterapeutem. Důraz bude kladen na stále samostatnější práci studentů, která by měla v průběhu studia vyústit ve schopnost samostatného vedení muzikoterapeutického procesu v individuální i skupinové formě. Organizační a obsahová náplň praxe bude přizpůsobena režimu a charakteristice instituce, ve které student praxi vykonává. Součástí je také seznámení s dokumentací klientů (pokud je k ní studentovi udělen přístup) a organizačními opatřeními daného zařízení. Student vede průběžně deník praxe a po jejím absolvování využívá získané zkušenosti pro další výuku (předměty Skupinová supervize 2-6, Příprava a reflexe praxí 2-6).
Studenti získají praktické dovednosti dle zaměření oragnizace ve které praxi konají |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Vykonání praxe v daném rozsahu, porfolio s reflexí praxe. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |