Předmět: Propedeutické lékařské disciplíny pro muzikoterapeuty 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Propedeutické lékařské disciplíny pro muzikoterapeuty 2
Kód předmětu USS/KCLD2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
  • Kantorová Lucia, MUDr.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: - Náplň a základní členění oborů, interdisciplinární vztahy. - Diagnostické a anamnestické metody v lékařských oborech psychiatrie, ORL a oftalmologie. Klasifikace vad, syndromologie, klinický obraz, terapie, prognózy a preventivní působení u nejčastějších onemocnění daných lékařských oborů. - Úvod do psychiatrie - diagnostika, terapie, prevence. - Poznávací procesy, vědomí, myšlení, intelekt, emoce, pudy, vůle a jednání, osobnost a charakteristiky jejich poruch. - Úvod do ORL - diagnostika, terapie, prevence. - Vývojové a získané poruchy sluchu. - Poruchy hlasu a řeči. - Úvod do oftalmologie - diagnostika, terapie, prevence. - Oční poruchy a poruchy sítnice. - Základní charakteristiky vybraných očních nemocí - nádory, záněty. - Oční úrazy a jejich prevence. - Úvod do genetiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům propedeutickou formou orientaci (v návaznosti na poznatky ze somatologie a somatopatologie) v lékařských oborech psychiatrie, ORL a oftalmologie. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa. Tematické okruhy: - Náplň a základní členění oborů, interdisciplinární vztahy. - Diagnostické a anamnestické metody v lékařských oborech psychiatrie, ORL a oftalmologie. Klasifikace vad, syndromologie, klinický obraz, terapie, prognózy a preventivní působení u nejčastějších onemocnění daných lékařských oborů. - Úvod do psychiatrie - diagnostika, terapie, prevence. - Poznávací procesy, vědomí, myšlení, intelekt, emoce, pudy, vůle a jednání, osobnost a charakteristiky jejich poruch. - Úvod do ORL - diagnostika, terapie, prevence. - Vývojové a získané poruchy sluchu. - Poruchy hlasu a řeči. - Úvod do oftalmologie - diagnostika, terapie, prevence. - Oční poruchy a poruchy sítnice. - Základní charakteristiky vybraných očních nemocí - nádory, záněty. - Oční úrazy a jejich prevence. - Úvod do genetiky. ASTL, J. (2012). Otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku. Praha: Karolinum. BENSON, N., C. (2010). Psychiatrie, Praha: Portál. DLOUHÁ, O. & ČERNÝ, L. (2012). Foniatrie, Praha: Karolinum. DUŠEK, K. & VEČEŘOVÁ - PROCHÁZKOVÁ, A. (2010). Diagnostika a terapie duševních poruch, Praha: Grada. HERELE, P. & MAZAL, Z. (2011). Oftalmologie pro všeobecné praktické lékaře. Praha: Raabe. HORNOVÁ, J. (2011). Oční propedeutika. Praha: Grada. PRAŠKO, J. (2010). Obecná psychiatrie. Olomouc: UP.
Studenti získají všeobecné znalosti v lékařských oborech psychiatrie, ORL a oftalmologie vzhledem k předpokládaným potřebám profilu absolventa.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemný test

Úcast na výuce, písemný test, ústní zkouška
Doporučená literatura
  • ASTL, J. (2012). Otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku. Praha: Karolinum.
  • BENSON, N., C. (2010). Psychiatrie. Praha: Portál.
  • DLOUHÁ, O. & ČERNÝ, L. (2012). Foniatrie. Praha: Karolinum.
  • DUŠEK, K. & VEČEŘOVÁ - PROCHÁZKOVÁ, A. (2010). Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada.
  • HERELE, P. & MAZAL, Z. (2011). Oftalmologie pro všeobecné praktické lékaře. Praha: Raabe.
  • Hornová, J. (2011). Oční propedeutika. Praha: Grada Publishing.
  • Praško, J. a kol. (2011). Obecná psychiatrie. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní