Předmět: Kvalitativní a kvantitativní výzkum pro muzikoterapeuty

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Kvalitativní a kvantitativní výzkum pro muzikoterapeuty
Kód předmětu USS/KCKVZ
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Pančocha Karel, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výukové teze: - Měření pedagogických a terapeutických jevů. Stanovení cílů šetření a pracovních hypotéz. Metody získávání faktů, dat. Statistické metody používané při ověřování platnosti hypotéz. Závislost mezi jevy při nominálním měření. Závislost mezi pozorovanými jevy při ordinálním měření. Závislost mezi jevy při intervalovém a poměrovém měření. - Kvalitativní design šetření. - Smíšený výzkum - Arts-based research - výzva pro výzkum uměleckých disciplín.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Disciplína navazuje a prohlubuje poznatky týkající se metodologie empirického výzkumu. Vzhledem k vlastnostem muzikoterapeutického výzkumu rozšiřuje především poznatky v oblasti kvalitativně vedeného šetření a šetření ABR. Literatura: GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. CHRÁSKA, M. (2000). Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. WALKER, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada. HENDL, J. (2009). Přehled statistických metod. Praha: Portál. HENDL, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
Po absolvování disciplíny získají studenti poznatky týkající se metodologie empirického výzkumu. Vzhledem k vlastnostem muzikoterapeutického výzkumu rozšiřuje především poznatky v oblasti kvalitativně vedeného šetření a šetření ABR.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Písemný test

Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • HENDL, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
  • HENDL, J. (2009). Přehled statistických metod.. Praha: Portál.
  • CHRÁSKA, M. (2000). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomouc: Nakladatelství Univerzity Palackého.
  • WALKER, I. (2010). Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada Publishing, 2010.. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní