Předmět: Individuální sebezkušenost 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Individuální sebezkušenost 1
Kód předmětu USS/KCIS1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Neuwirthová Anna, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět může být realizován také prostřednictvím vlastní psychoterapie v odpovídajícím hodinovém rozsahu. Výcvikového lektora/terapeuta si vybírá student, stejně jako si zajišťuje realizaci tohoto předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět Individuální sebezkušenost 1 je určen především studentům, kteří vyžadují dyadický vztah či vysoký stupeň intimity pro zpracovávání svých osobních témat, které se mohou vynořit v průběhu terapeutické praxe nebo skupinové sebezkušenostní části výcviku. Předmět může být realizován také prostřednictvím vlastní psychoterapie v odpovídajícím hodinovém rozsahu. Výcvikového lektora/terapeuta si vybírá student, stejně jako si zajišťuje realizaci tohoto předmětu. Garant předmětu schvaluje výcvikového lektora, popř. může požadovat potvrzení o jeho odbornosti. Realizace předmětu je časově náročná a nelze jej omezit na časový rámec, ve kterém jsou realizována vlastní setkání (spíše se jedná o kontinuální proces, který podněcují zkušenosti z jednotlivých setkání). Studenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami. Literatura: CHEEK, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To Treat Teacher Burnout. Journal of Mental Health Counselling, 25(3), 204-217. HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál. CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton. HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supervize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén. BALINT, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha: Grada. BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supervize (teorie a praxe). Praha: Portál.
Pro studenty, kteří vyžadují dyadický vztah či vysoký stupeň intimity pro zpracovávání svých osobních témat, které se mohou vynořit v průběhu terapeutické praxe nebo skupinové sebezkušenostní části výcviku
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Studenti si vzhledem k organizační, personální i finanční náročnosti zajišťují realizaci tohoto předmětu sami.
Doporučená literatura
  • Balint, M. (1999). Lékař, jeho pacient a nemoc. Praha Grada Publishing.
  • BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V. & KINKOR, M. (2016). Týmová supevize (teorie a praxe).. Praha: Portál.
  • CARROL, M. & THOLSTRUP, M. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
  • HAVRDOVÁ, Z. & HAJNÝ, M. (2008). Praktická supevize ? Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
  • HAWKINS, P. & SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
  • Cheek, J. R. a kol. (2003). Using Music Therapy Techniques To treat teacher burnout. Journal of Mental Health Counseling. 25(3), 204-217.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní