| Název předmětu | ITEP - Aktivizační metody v tyflopedické intervenci |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/IITYF |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět nabídne studentům průřez práce s jedinci se zrakovým postižením v rámci tyflopedické intervence. Cílem předmětu je aktivizace a rozvoj osobnostně-sociálních kompetencí studenta v oblasti inkluzivního vzdělávání dítěte a žáka se zrakovým postižením, stejně tak jako možnost získat praktické zkušenosti přímo od odborníků z praxe. Teoretická témata zaměřená na specifika dětí, žáků a osob se zrakovým postižením, důsledky, vzdělávání, ale také možnosti a nutnosti rozvoje a aktivizace jednotlivých funkcí během edukačního procesu, budou prostřídána praktickými aktivizačními tématy jako je práce s kompenzačními a didaktickými pomůckami, zrakovou terapií, zrakovou stimulací, prostorovou orientací a především poté komunikací se samotným jedincem se zrakovým postižením, stejně tak jako okolím a rodinou. Mimo výše uvedených témat se i v praktické části předmětu zaměříme ve velké míře na specifika edukačního procesu dítěte se zrakovým postižením, přístupem k němu, úpravu vzdělávacího procesu v jednotlivých předmětech tak, aby absolvent tohoto předmětu dokázal adekvátně reagovat v případě, že v budoucnosti bude v rámci inkluze pracovat se žákem se zrakovým postižením. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Vědomosti studenta budou ověřovány ústní formou v rozsahu přednášek a základní literatury. The student's knowledge will be tested in oral form in the scope of lectures and basic literature. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |