Předmět se zaměřuje na nácvik praktických dovedností, které mohou učitelé využít pro zkvalitnění edukace u žáků s omezením hybnosti. Základem předmětu je porozumění tělesným, psychickým, sociálním a speciálním vzdělávacím potřebám této skupiny žáků, což umožní studentům vnímat potřebu aplikace speciálních metodik a individuálního přístupu. Hlubší porozumění žákům s omezením hybnosti také ovlivní jejich postoje vůči této skupině žáků a umožní jim revidovat některé stereotypní očekávání ve vnímání jejich osobností. Z praktického hlediska bude obsahem předmětu nácvik metodik uměleckých terapií a jejich zaměření na oblast neurorehabilitace, např. metody pro rozvoj pohyblivosti (rytmický sluchový trénink), komunikace (melodicko-intonační terapie), kognitivních funkcí a percepce. Tyto metodiky budou doplněny o postupy z oblasti pedagogiky založené na umění (Arts-Based Pedagogy), které využívají uměleckou zkušenost pro usnadnění adaptačních problémů, osvojování vědomostí, trénink psychomotorických dovedností, podporu sociální interakce a dalších oblastí. Součástí výuky bude také nácvik v oblasti komunikace s osobami s omezením hybnosti a jejich rodinami. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|