| Název předmětu | Performativita těla |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/HPFT |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět cílí na teoretoický vhled to tématu práce s tělem v expresivních přístupech a jejího významu v rámci efektu expresivně-formaticvních intervencí. Dále je předmět koncipován také prakticky, kdy si studenti vyzkouší nejrůznější přístupy, metody a techniky práce s tělem, které se dají implementovat do speciálně pedagogické intervence. Předmět definuje hranici mezi rehabilitací a symbolickou (estetickou, uměleckou) prací. Studenti budou seznámeni s nejmodernějšími rehabilitačními i uměleckými přístupy v dané oblasti (budou využity např. metody plastické práce s tělem, relaxační a autogenní postupy). Studenti by měli po absolvování předmětu: - Umět definovat význam práce s tělem pro klienta v rámci expresivně-formativní intervence. - Seznámit se s nejnovějšími světovými trendy v daném oboru. - Vyzkoušet si vybrané postupy a techniky tak, aby získali osobní tělesnou zkušenost z dané práce. BARTON-FARCAS, S. (2018). Disability and theatre. London: Taylor & Francis. KRÖSCHLOVÁ. E. (2015). Jevištní pohyb. Praha: AMU. LUKAVSKÝ, R. (1978). Stanislavského metoda herecké práce. Praha: SPN. MARTINEC, V. (2003). Herecké techniky a zdroje herecké tvorby. Praha: IPOS. NEŠPOR, K. (2010). Práce s tělem v psychologii. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií. POLÍINEK, M. D. (2020). Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory. Olomouc: Univerzita Palackého. POLÍNEK, M. D. (2015) Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého. ZINKER, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA. POPOVA, N. T. (2013). Aktualnye problemy psikhologicheskojj reabilitacii lic s ogranichennymi vozmozhnostjami zdorovja: sbornik nauchnykh statejj. Moskva: Moskovskijj gorodskojj psikhologo-pedagogicheskijj universitet.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
K udělení zápočtu je nezbytná účast alespoň 80% a aktivní participace na semináři. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |