| Název předmětu | Gestalt |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/HGST |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studenti se teoreticky i interaktivní formou seznámí s prvky Gestalt psychoterapeutického směru; které mohou být aplikovány v rámci expresivně-formativních přístupů systému, a to především s fenomény: tady a teď, teorie pole, kontakt, kontakní styl a cyklus, fenomenologiie. Prostřednictvím analýzy případových studií speciálněpedagogické klientely jsou tyto fenomény demonstrovány, coby aplikované v praktické intervenci. Teze: - Teoretický vhled a praktická aplikace vybraných fenoménů gestaltterapie (tvůrčí proces, uvědomnění, paradoxní teorie změny, fáze vývoje skupiny, polarity) - Případové studie a jejich analýza z pohledu gestalt psychhologie. Prostřednictvím seberefletivního procesu prostřednictvím metafory bude studentům zprostředkována dovednost paralelního procesu a přemostění. Studijní literatura a studijní pomůcky LEBEDEVA, N. IVANOVA, E. Puteshestvie v geshtalt. Rech, 2012. ISBN 5-9268-0259-8 BROWNEL, P. a kol. Gestaltterapie: Teorie, výzkum a praxe. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-419-3. MACKEWN, J. Gestalt psychoterapie. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-922-4. PERLS, F. S. Gestalt terapie doslova. Olomouc: Votobia, 1996. ISBN 80-7198-115-X. POLÍNEK, M. D. Gestaltdrama: zvýšení uvědomnění a základní psychické potřeby. In HUTYROVÁ, M. a kol. Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, s. 153-159. ISBN 978-80-244-4290-7. ZINKER, J. Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA, 2004. ISBN 80-86517-93-4. YALOM, I.D. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Hradec Králové: Konfrontace, 1999. ISBN 80-86088-05-7. YONTEF, M. G. Gestaltterapie: Uvědomování, dialog a proces. Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-216-8.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |