| Název předmětu | Special Needs Education for People with Hearing Impairment 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/EUSU1 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
The aim of the course is to introduce the field of special education for people with hearing impairment, which is a prerequisite for determination of the general background and theoretical starting points for work with individuals suffering from hearing impairment. The course includes a theoretical introduction to surdopedy derived from the respective fields of special needs education and medicine, terminology from the field, explanation of general audiological terms necessary for orientation in surdopedy-related issues, an overview of the historical perspective of education for people with hearing impairment, and the characteristics and application of basic compensatory aids for individuals with hearing impairment. Syllabus: " Special Education for people with hearing impairment as a field within special needs education. " Introduction to terminology for special education for people with hearing impairment. " Hearing impairment from the perspective of audiology. " Classification of people with hearing impairment. " Etiology of hearing impairment. " History of care for people with hearing impairment. " Technical and compensatory aids.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|