| Název předmětu | Theory and practice of early intervention |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/EBRTP |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu Teorie a praxe rané intervence je seznámit studenty s problematikou speciálněpedagogické intervence v raném věku dětí se zdravotním postižením. V rozsahu absolventských kompetencí budou studenti seznámeni se základními okruhy rané intervence, problematikou vedení a forem intervence a mezioborovým pojetím, tedy potenciálními odborníky, se kterými je třeba spolupracovat. Obecné informace přejdou v úzké zaměření návazných témat- jako rodinná konstelace a její vliv na efektivitu intervence, problematika typu a specifik rodin dětských klientů bude doplněna zaměřením na skupinu dětí umístěných v náhradní a institucionální péči Výukové teze: - Raná intervence, speciální pedagogika, vztahy a meze, - Rodina a dítě s postižením jako cílová skupina intervence. - Základní položky intervence - cíle, formy, etapy. - Diagnóza - základ intervence. - Spolupráce s rodiči a širší rodinou. - Kompetence poradce v rané intervenci. Osobnost poradce. - Práce s rodinou v náročné situaci. - Etika v poradenské praxi. - Jak neselhat jako terapeut - poradce. - Intervenční program. - Strategie v partnerství s rodiči. - Resilience a její podpora v rodině. - Intervence a individuální plánování.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|