Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Brozdová Jana, Mgr.
-
Smečková Gabriela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Theoretical introduction into the discipline of Specific Developmental Learning Disabilities Terminology, Definition. Etiology, Symptomatology. Diagnostic, Therapy.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Projection (static, dynamic)
|
Learning outcomes
|
Theoretical introduction into the discipline of Specific Developmental Learning Disabilities
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by teachat the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
-
VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
-
ZELINKOVÁ, O. (1994). Poruchy učení. Praha: Portál.
|