Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The discipline focuses on the introduction into the education of people with hearing impairments with respect to the adults.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Learning outcomes
|
The discipline focuses on the introduction into the education of people with hearing impairments with respect to the adults.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Dršata, J. a kol. Foniatrie - hlas, Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2011.
-
EVANS, L. (2001). Totální komunikace. Struktura a strategie. Hradec Králové:Pedagogické centrum.
-
Hybášek, I., & Vokurka, J. (2006). Otorinolaryngologie. Praha: Nakladatelství Karolinum.
-
Janotová, N. (1991). Rozvíjení zrakového vnímání u sluchově postižených dětí předškolního věku: kapitoly ze surdopedie. Praha: Knižní podnikatelský klub.
-
Kiml, J. (1978). Základy foniatrie. Praha: Avicenum.
-
Klims, S. a kol. (1992). Neslyšící děti jsou děti. Praha: FRPSP.
-
Krahulcová, B. (2014). Komunikační systémy sluchově postižených. Praha: Beakra.
-
Langer, J., & Souralová, E. (2013). Výchova a vzdělávání osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Langer, J. (2013). Komunikace osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Langer, J. (2013). Úvod do pedagogiky osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Langer, J. (2013). Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|