| Název předmětu | Nová média v literární výchově |
|---|---|
| Kód předmětu | KČJ/XMLV@ |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - posoudit aktuální modely vzdělávání s využitím nových médií a zhodnotit jejich přínos pro výuku literární výchovy, - zdůvodnit význam zvýšení úrovně ICT kompetencí učitelů ve vztahu k současnému pojetí výuky na základních či středních školách, - objasnit základní principy vzniku a vývoje kyberkultury a současných netartových směrů ve světle teorie informace, teorie nových médií či teorie designu, - objasnit základní principy rozdílu mezi tištěným lineárním textem a elektronickým hypertextem a posoudit možný vliv textových struktur na kognitivní funkce člověka, zejm. na porozumění textu a na proces zapamatování a učení, - demonstrovat metody a formy práce rozvoje čtenářské gramotnosti žáků a studentů v oblasti elektronických médií, - shrnout základní trendy a vývojové tendence v oblasti literární tvorby v nových médiích, - demonstrovat metody a formy práce rozvoje literární kreativity žáků a studentů prostřednictvím nových médií, - analyzovat základní přínosy a rizika využití e-learningu v literární výchově žáků a studentů, - objasnit podstatu imerzivních technologií a analyzovat jejich roli při využití v literární výchově a kulturní edukaci a v mezipředmětových vztazích, - navrhnout výzkumná témata v souvislosti s využitím ICT ve výuce literární výchovy.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |