-
(2010). ORBIS SCHOLAE. "Educational Change in the Global Context". Monotematické číslo, roč. 4, č. 2.
-
(2007). ORBIS SCHOLAE. "Kurikulum v proměnách školy". Monotematické číslo, roč. 1, č. 1..
-
(2008). ORBIS SCHOLAE. "Videostudie ve výzkumu. Vyučování a učení". Monotematické číslo, roč. 2, č. 1..
-
BYČKOVSKÝ, P., KOTÁSEK, J. (2004). Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, roč. 54. č. 3, s. 227-242..
-
DVOŘÁK, D. (2009). Řazení učiva v soudobých teoriích kurikula. Pedagogika, roč. 59, č. 2, s.136-152..
-
GAVORA, P. (1999). Akí su moji žiaci.. Bratislava: Práca.
-
GAVORA, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido.
-
HALLITZKY, M., SEIBERT, N. (2005). Didaktische Konzepte und Modelle. In APEL, H. J., SACHER, W. (Hrsg.). Studienbuch Schulpädagogik. 2. Auflage, s. 205-229.. Bad Heilbrunn/Obb: Julius Klinkhardt Verlag.
-
HARGREAVES, A. (1990). Curriuclum and assessmentreform. . Buckingham : Open University Press.
-
HELMKE, A. (2007). UnterrichtsQualität: erfassen, bewerten, verbessern. . Seelze: Klett, Kallmeyer.
-
HORKÁ, H., FILOVÁ, H., JANÍK, T., KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2009). Studie ze školní pedagogiky.. Brno: MU.
-
JAKUBÍKOVA, Z., KOSTRUB, D. (2009). Vybrané didaktické modely materskej školy uplatňované v súčasnejdidaktickej praxi.. Prešov: Rokus.
-
JANÍK, T. et al. (2009). Proměny kurikula současné české školy: Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, 2010, 3 (4),. Brno: MU.
-
JANÍK, T. (2010). Kurikulární reforma na gymnáziích.. VÚP.
-
JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P., NĚMEC, J. (2010). Proměny kurikula současné české školy:Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, roč. 4, č. 3, s. 9-35..
-
JANÍK, T., MIKOVÁ, M. (2006). Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu.. Brno: Paido.
-
JANÍK, T. (2004). Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, roč. 54. č. 3, s. 243-250..
-
JANÍK, T. (2005). Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání.. Brno: Paido.
-
JANK, H., MEYER, H. (2002). Schulpädagogik: Didaktische Modelle.. Berlin: Cornelsen Verlag Scriptors.
-
KANSANEN, P. (2004). Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii: problémy klíčových pojmů a jejich překladu. Pedagogika, roč. 54. č. 1, s. 48-57..
-
KNECHT, P. (2007). Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci. ORBIS SCHOLAE, roč. 2, č. 1, s. 67 -81..
-
KNECHT, P., JANÍK, T. et al. (2008). Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu.. Brno: Paido.
-
Kolář, Z., Vališová, A. (2009). Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing.
-
KOSTRUB, D. (2008). Dieťa/Žiak/Študent-učivo-učitel´, didaktický alebo bermudský trojúholník? . Prešov : Rokus.
-
KOTÁSEK, J. (1959). Problémy používání vyučovacích metod ve vyučovacím procesu.. Praha: KPÚ.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky, 160 s.. Brno: MU.
-
KULIČ, V. (1971). Chyba a učení: funkce chybného výkonu v učení a jeho řízení. 244 S.. Praha: SPN.
-
KUŘINA, F. (2005). Co je to vlastně didaktika? Pedagogika, roč. 55, č. 3, s. 264-267..
-
KUŘINA, F. (2009). Didaktická transformace obsahu a školská praxe. Pedagogika, roč. 59, č. 3, s. 298-308..
-
MAŇÁK, J., JANÍK, T. (ed.). (2006). Problémy kurikula základní školy.. Brno: Paido.
-
MAŇÁK, J., JANÍK, T., ŠVEC, V. (2008). Kurikulum v současné škole.. Brno: Paido.
-
MAŇÁK, J. (2006). Kompetence ve struktuře kurikula. In GREGER, D., JEŽKOVÁ, V. (eds.) Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace,s. 87-101.. Praha: Karolinum.
-
MAREŠ, J. (1999). Podněty pedagogické psychologie pro pedagogický výzkum. In SVATOŠ, T. (ed.). Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu.. Hradec Králové: VŠP a ČAPV.
-
MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky.. Brno: CDVU MU.
-
MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky.. MU.
-
MAREŠ, J. (1998). Styly učení žáků a studentů.. Praha: Portál.
-
Obst, O. (2002). Obecná didaktika. Olomouc: UP.
-
PASCH, M., GARDNER, T. G. aj. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál.
-
PERSSON, M. (ed.). (2004). Towards the Teacher as a Learner.. Karlstad: Tryckeri Knappen.
-
PEŠEK, Z. et al. (1964). Didaktika.. Praha: SPN.
-
PETLÁK, E. (2004). Všeobecná didaktika.. Bratislava: IRIS.
-
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory a výzkumné pracovníky.. Brno: Paido.
-
PUPALA, B. (2009). Revízia didaktického myslenia: Komentár k monotematickému číslu. Pedagogika, roč. 59, č. 1, s. 215-220..
-
SKALKOVÁ, J. (2007). Kategorie cíle, kompetence, jejich vzájemný vztah a význam pro obsah vzdělávání v kontextu současnosti. ORBIS SCHOLAE, roč. 1, č. 1, s. 7-20..
-
SKALKOVÁ, J. (2010). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo, a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování.. Praha: Grada.
-
SKALKOVÁ, J. (2004). Pedagogika a výzvy nové doby.. Brno: Paido.
-
SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha : Portál.
-
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě.. Praha: Portál.
-
ŠTECH, S. (2009). Zřetel k učivu a problém dvou modelů kurikula. Pedagogika, roč. 59. č. 2, s. 105-115..
-
ŠVEC, Š. (1995). Historické premeny poňatí didaktik : (od J. A. K. po súčasnosť), s. 9-60.. Bratislava: UK.
-
ŠVEC, V (ed.). (2005). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem.. Brno: Paido.
-
TOLLINGEROVÁ, D., KULIČ, V., KNĚZŮ, V. (1966). Programované učení.. Praha: SPN.
-
TUREK, I. (2008). Didaktika.. Bratislava: Iura Edition.
-
WALTEROVÁ, E. (1994). Kurikulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě.. Brno: MU.
|